بهترین چسب کاشی روی کاشی چیست؟

بهترین چسب برای چسباندن کاشی روی کاشی نحوه نصب سنگ اسلب با چسب کاشی چینی موارد استفاده از چسب سرامیک چینی خرید سرامیک چینی از پما ایمپریو

 

بهترین چسب برای چسباندن کاشی روی کاشی

کاشی و سرامیک یکی از مهم ترین و کاربردی ترین مصالح ساختمانی است که در قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. با گذشت زمان و به منظور تغییر طرح و رنگ کاشی و سرامیک قدیمی، می توان با استفاده از چسب کاشی چینی، کاشی و سرامیک جدید را بر روی کاشی و سرامیک موجود ساخت.

 

با پیشرفت تکنولوژی مواد و روش های جدیدی برای چسباندن کاشی و سرامیک ایجاد شد. امروزه این مواد به دلیل قابلیت های مهمی که دارند بیشتر از ملات سیمان و ماسه مورد استفاده قرار می گیرند. انواع چسب کاشی به دو صورت پودر یا خمیر آماده تولید می شود. در این مقاله با بهترین چسب برای چسباندن کاشی روی کاشی و فواید آن آشنا می شویم.

 

آشنایی با بهترین چسب برای چسباندن کاشی روی کاشی

در گذشته برای نصب کاشی و سرامیک از ترکیب ماسه، سیمان و آب استفاده می شد. اما با پیشرفت تکنولوژی، چسب های مخصوص کاشی کاری مانند چسب سرامیک چینی تولید شد. این نوع چسب ها نسبت به ملات سیمان و همچنین چسب های معمولی از استحکام چسبندگی بالاتری برخوردارند و نصب کاشی با این چسب ها آسان تر و نیاز به مهارت و تجربه دارد تا کاشی پس از نصب ظاهری زیبا به خود بگیرد. در ادامه نمونه هایی از چسب های مخصوص چسباندن سرامیک های چینی را معرفی می کنیم.

 

 

الاستو پلاس P-72

این چسب مخصوص چسباندن کاشی و سرامیک می باشد که به رنگ سفید می باشد و مناسب برای نصب سرامیک های سنگین و بزرگ (اسلب) بدون لیز می باشد. از ویژگی های چسب الاستو پلاس p-72 می توان به چسبندگی عالی، تغییر شکل پذیری بالا، مقاوم در برابر شوک حرارتی و افزایش زمان استفاده اشاره کرد. از این چسب برای چسباندن سنگ های طبیعی و انواع سرامیک های چینی استفاده می شود.

 

CFP7004

چسب پودری اسلب 20 کیلویی الیاف دار سلینو  CFP7004محصولی مناسب برای نصب اسلب سنگ و انواع کاشی و سرامیک و اسلب چینی سایز بزرگ (اسلب) می باشد. این چسب بر پایه سیمان تولید می شود و بسیار انعطاف پذیر و کارایی بالایی دارد. از دیگر ویژگی های این چسب کاشی می توان به افزایش زمان استفاده، کاهش لغزش کاشی، استحکام چسبندگی بالا برای دال های سنگین و مقاومت بالا در برابر تغییرات دمایی ناگهانی اشاره کرد. همچنین چسب پودری اسلب 20 کیلویی الیاف دار سلینو  7004CFP برای چسباندن کاشی و سرامیک سنگین بدون لیز مناسب بوده و برای چسباندن سرامیک در استخرها، حوض ها و فضاهای مرطوب استفاده می شود.

 

چسب خمیری 12/5 کیلویی سلینو

چسب خمیری 12/5 کیلویی سلینو بر پایه سیمان تولید می شود. این نوع چسب سرامیکی عملکرد خوبی داشته و زمان استفاده از آن افزایش یافته است. استفاده از این چسب برای چسباندن کاشی بسیار آسان است و بهترین چسب برای چسباندن کاشی (سایز کوچک) روی کاشی محسوب می شود. یکی از ویژگی های مهم این چسب سرامیک استحکام چسبندگی مناسب آن است که می تواند کاشی را برای مدت طولانی روی سطح مورد نظر نگه دارد و عمر مفیدی نیز دارد.

 

 

توصیه های کاربردی و ایمنی سه محصول معرفی شده به شرح زیر است:

 

استفاده از چسب در محیط باید بین 5 تا 35 درجه سانتیگراد باشد

در هوای بسیار گرم یا باد شدید یا زیر نور مستقیم خورشید از چسب استفاده نکنید

عدم افزودن چسبی که شروع به گیرش کرده است به ملات چسب جدید

مدت زمان مفید نگهداری این محصولات 12 ماه می باشد و محیط نگهداری باید کاملا خشک و بدون رطوبت باشد. از قرار دادن بیش از 10 پاکت چسبنده روی هم خودداری کنید.

از افزودن هر گونه مواد غیر افزودنی که در دستورالعمل ذکر نشده است خودداری کنید.

عدم استفاده از چسب در شرایط آب و هوایی که احتمال یخ زدگی در 24 ساعت اول نصب وجود دارد.

عدم تنفس چسب

استفاده از دستکش، عینک و لباس محافظ

تمام ابزارها پس از استفاده و قبل از خشک شدن باید با آب تمیز شسته شوند

چسب را دور از دسترس کودکان نگه دارید.

محصول را دقیقاً با نسبت های اختلاط و در زمان های مشخص شده طبق دستورالعمل تهیه کنید

انواع چسب برای چسباندن کاشی روی کاشی

چسب کاشی در دو نوع پودری و خمیری تولید و به بازار عرضه می شود.

 

چسب کاشی: با استفاده از این نوع چسب سرامیک به راحتی می توانید کاشی را روی کاشی بچسبانید. چسب کاشی خمیری در بسته بندی ها و حجم های مختلف به مشتریان عرضه می شود و در هنگام استفاده نیازی به افزودن مواد دیگری نیست.

چسب کاشی پودری: این نوع چسب سرامیک چینی به صورت پودر بسته بندی می شود و هنگام استفاده باید با آب یا رزین فعال ترکیب شود. برای این منظور باید از دستگاه های همزن مخصوص استفاده شود.

نکته مهم در استفاده از چسب کاشی این است که پس از تهیه در مدت زمان کوتاهی مصرف شود. چون بعد از مدتی که بعد از مخلوط شدن می توان از چسب استفاده کرد، چسب کم کم سفت می شود و نمی توان از آن برای چسباندن کاشی و سرامیک استفاده کرد. تولید کنندگان چسب مدت زمان استفاده را روی چسب مشخص می کنند.

 

ویژگی های چسب های خمیری و پودری

چسب کاشی برای چسباندن کاشی بر روی انواع سطوح و برای انواع مصارف استفاده می شود. همانطور که گفتیم دو نوع چسب کاشی وجود دارد: خمیری و پودری. تفاوت مهم بین این دو چسب این است که چسب کاشی پودری با آب مخلوط می شود. اما چسب کاشی خمیری به صورت آماده موجود است و در هنگام استفاده نیازی به مخلوط کردن با آب ندارد. چسب سرامیک و کاشی در مقایسه با ملات سیمان چسبندگی و مقاومت بالایی دارد.

 

همچنین برای مطالعه ویژگی ها و مزایای چسب پودری و خمیری این مقاله را مطاله نمایید 

1+