نگاهی به برخی از رایج ترین اشتباهات پیمانکاران و نحوه جلوگیری از آنها برای ایمن نگه داشتن پروژه های ساختمانی خود، سازنده و سودآور

یکی از آخرین چیزهایی که هر پیمانکاری می خواهد در مرحله نهایی ساخت اتفاق بیفتد این است که متوجه شود پروژه از بودجه گذشته است یا اینکه ضرب الاجل ها رعایت نمی شود. و آخرین چیزی که آنها می خواهند این است که هر یک از کارگرانشان در محل کار مجروح شوند. اما پیمانکاران هم مردم هستند. آنها اشتباه می کنند. دانستن اینکه کدام دام ها فراگیرتر هستند اولین قدم برای اجتناب از آنهاست. بیایید به چند اشتباه رایج در ساخت و ساز – و همچنین رفع آسان آنها – توجه کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که در حال کاهش تصادفات، حفظ بودجه در پروژه ها و رسیدن به ضرب الاجل با دقت دقیق هستید.وجود شیوه‌های ایمنی صحیح – و ردیابی و اعمال استفاده از آنها – برای کاهش تصادفات پرهزینه حیاتی است.

1- عدم برنامه ریزی منظم برای آموزش های ایمنی

وجود شیوه‌های ایمنی صحیح – و ردیابی و اعمال استفاده از آنها – برای کاهش تصادفات پرهزینه حیاتی است

ایمنی همیشه اولویت اول شما در محل کار است و باید باشد. بدون اقدامات مناسب، شما در معرض خطر قرار دادن کارگران خود هستید. آموزش های ایمنی نیز نباید یک رویداد یکباره باشد. مقررات همیشه در حال تغییر هستند – به نیروی کار شما هم اشاره نکنیم – به این معنی که باید برای اطمینان از ایمنی مناسب همیشه برنامه ریزی برای آموزش های منظم داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که ایمنی مناسب همیشه در بالای ذهن همه است.

2- بی توجهی به اقدامات اساسی ایمنی

 

به‌روز ماندن در مورد پروتکل‌ها و الزامات ایمنی اولیه باید دستور کار آن آموزش‌هایی را که به طور منظم برنامه‌ریزی می‌شوند، مشخص کند. اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) فهرستی از توصیه‌ها، الزامات و نکات مربوط به پیشگیری از سقوط ، استفاده صحیح از داربست ، ایمنی نردبان و موارد دیگر را نگه می‌دارد. این موارد را ضروری و توصیه نمی‌شود در نظر بگیرید. در بهترین حالت ممکن است به دلیل عدم رعایت این موارد جریمه شوید. در بدترین حالت، شما می توانید کارگران خود را در موقعیت های تهدید کننده زندگی قرار دهید.

حوادث رخ خواهد داد، اما هر چه پیمانکاران و خدمه سازماندهی و آمادگی بیشتری داشته باشند، شانس کاهش این گونه فجایع بیشتر است. فن آوری های مدرن اطمینان از رعایت تمام مراحل ایمنی را بسیار آسان تر کرده است. ما تجهیزات ایمنی متصل و پوشیدنی را برای نظارت بر مواردی مانند ضربان قلب، سطح گرما و استرس و موارد دیگر می بینیم. در همین حال، با استفاده از پروژه مبتنی بر ابر و نرم‌افزار مدیریت میدانی ، خدمه می‌توانند اطمینان حاصل کنند که همکاری ایمنی حاصل می‌شود، تمام مراحل مناسب دنبال می‌شوند و همه آن‌ها در یک مکان مستند می‌شوند. ساخت و ساز هرگز بدون خطر نیست، اما هوشمندانه کار کردن به معنای کار کردن ایمن تر است.

3- هیدراته نگه نداشتن خدمه

 

بزرگترین ابزار بدن برای غلبه بر گرما، تعریق است. اما برای اینکه عرق کافی برای خنک کردن بدنمان تولید کنیم، باید به خوبی هیدراته بمانیم. این به معنای نوشیدن نوشابه، آبمیوه یا الکل نیز نیست. آب بهترین دوست خدمه شماست . اطمینان حاصل کنید که تیم شما در حال استراحت مکرر و نوشیدن مقدار کمی آب است. خدمه هیدراته، خدمه ای شاد، سالم و سازنده است.

حتی اشتباهات کوچک، زمانی که نادیده گرفته شوند، می توانند گلوله برفی را به مسائل بسیار بزرگتری تبدیل کنند، از جمله الگوهای مسائل کنترل نشده و شیوه های تجاری.

 

 

4-  اجتناب از مسائل مربوط به زمان بندی

برنامه، لحن کل کار شما را تعیین می کند. اگر یکی از چرخ دنده ها از کار بیفتد، ممکن است کل کار متوقف شود. مسائل متداول عبارتند از: برنامه های ناقص، ارتباطات اشتباه در مورد به دست آوردن مواد حیاتی، و عدم در نظر گرفتن محدودیت های فیزیکی و آب و هوا. نرم افزار مدیریت پروژه مشارکتی و یکپارچه با قابلیت مدیریت زمانبندی بسیاری از این مسائل را حل می کند. تعهد مجدد به جزئیات نیز همینطور است.

5- تکیه بر یک فناوری ناکارآمد

دوران چرتکه و صفحه‌گسترده‌ها برای در نظر گرفتن مسائل مالی شما بسیار گذشته است – یا حداقل باید باشد. پیمانکاران باهوش می‌دانند که نرم‌افزار حسابداری برای پروژه‌های ساخت‌وساز به کاهش ریسک و افزایش گزارش‌دهی کمک می‌کند و در عین حال سود نهایی را افزایش می‌دهد.

با تقاضای ساخت و ساز امروزی، کار با نرم افزار یا داده های ضعیف، دسترسی مبتنی بر ابر یا برنامه های کاربردی مدرن، مانند گردش کار خودکار و هوش تجاری، می تواند توانایی پیمانکاران را برای رقابت با پیمانکاران مدرن و دیجیتال فلج کند. ناکارآمدی ها، اشتباهات و داده های قدیمی یا از دست رفته ناشی از فرآیندهای دستی انسانی می تواند میلیون ها دلار برای پیمانکاران هزینه داشته باشد. حرکت به یک پلت فرم مدیریت ساخت و ساز کاملاً یکپارچه و مبتنی بر ابر ، نوسازی و تعادل را در فرآیندهای ساخت و ساز دیوانه به ارمغان می آورد و به پیمانکاران کمک می کند بهره وری و سودآوری را افزایش دهند.

6- استخدام افراد نامناسب

جابجایی کارمندان اجتناب ناپذیر است. استخدام افراد نامناسب نیست. برای جلوگیری از نرخ تراکنش بالا، نامزدها را به طور کامل بررسی کنید و آنهایی را انتخاب کنید که دارای مجموعه مهارت های گسترده ای هستند. اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که می توانید به آنها اعتماد کنید. این شما را برای تصمیم گیری های بزرگ آزاد می کند.

با توجه به اینکه بخش‌های منابع انسانی ساخت‌وساز با وظایف روزمره پرتنش هستند، اطمینان از اینکه کارگران مناسب همیشه استخدام می‌شوند و به مشاغل مناسب منصوب می‌شوند، زمان ارزشمندی را می‌گیرد. ارزش گذاری برای کارمندان، آسان کردن تجربیات کاری آنها و ایجاد روحیه بالا در سایت های شغلی به این امر کمک می کند. اما هنگامی که در این دوره از کمبود نیروی کار اجتناب ناپذیر رخ می دهد، داوطلبان به طور کامل دامپزشکی می کنند و کسانی را انتخاب می کنند که دارای گسترده ترین مجموعه مهارت ها هستند. داشتن یک مدل کسب و کار مترقی و پذیرش فناوری مانند نرم افزار منابع انسانی بصری و خاص ساخت و ساز، نه تنها به بهبود نیروی کار فعلی شما کمک می کند، بلکه به جذب کارمندان جدید با دانش بیشتر در زمینه فناوری کمک می کند.

تنوع یکی دیگر از عوامل مهمی است که در فرآیند استخدام باید در نظر گرفته شود. تنوع در دنیای پیمانکاری اشکال مختلفی دارد، اما نادیده گرفتن هر یک از اشکال اصلی – نیروی کار متنوع یا فهرست پروژه های متنوع – می تواند منجر به رکود، تفکر فوق العاده نادیده گرفته شود و رشد آینده را خفه کند. با پذیرش تنوع در هر دو زمینه، خود شرکت از درون رشد می کند و از ترکیبی از کارمندان، هم در حوزه و هم در بخش رهبری یاد می گیرد. با وارد کردن تخصص و تجربه جدید در عرصه و حفظ روندهای صنعت، شرکت شما می‌تواند طیف وسیع‌تری از انواع پروژه‌ها را به چالش بکشد، پتانسیل درآمد بیشتری به ارمغان بیاورد و سطوح عمیق‌تری از حمایت‌ها را در صورت وقوع رکود در بازار یا فرصت‌های تجاری در یک زمینه خاص ارائه کند. کوچک شدن.

اگر داده‌های شما مسیر روشنی را برای مقیاس‌سازی نیازهای کسب‌وکارتان در اختیار شما قرار نمی‌دهد، زمان آن رسیده است که نحوه جمع‌آوری، ذخیره و تجزیه و تحلیل داده‌ها را مدرن کنید.

7-  رشد خیلی سریع و انجام کارهای خیلی بزرگ

تنها چیزی که لازم است چشیدن طعم موفقیت است تا یک لقمه دیگر در سیب بخواهیم. با این حال، محتاط باشید، زیرا بزرگ شدن بیش از حد برای بریس ها اشتباهی آسان و در عین حال پرهزینه است . مسیر را ادامه دهید، هوشمندانه رشد کنید و مطمئن شوید که زمان و هزینه‌ها را به درستی تخصیص می‌دهید تا از نادیده گرفتن سایر زمینه‌های کسب و کار خودداری کنید.

البته، عدم استفاده از فرصت ها در صورت وجود می تواند پتانسیل آینده شما را محدود کند. استفاده از نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مناسب برای کمک به درک حجم کار، دیدن فرصت ها و کمک به رشد هوشمندانه با تخصیص صحیح زمان و هزینه ها می تواند به شما در مقیاس مناسب کمک کند. مهم است که راه حل های نرم افزاری مناسبی را انتخاب کنید که بتواند با نیازهای سازمان شما مقیاس و رشد کند.

برنامه ریزی ضعیف، عدم همکاری، مواد نامرغوب و موارد دیگر همگی می توانند بر کیفیت کار تأثیر بگذارند.

 

8- بیش از حد یا دست کم گرفتن هزینه ها

انجام اقدامات لازم بخش بزرگی از ساخت موفق است. شما حتی ممکن است نتوانید سودآوری یک پروژه را تا زمانی که کامل نشده اندازه گیری کنید. این کار مستلزم کمی کار از سوی شماست. یکی از سخت ترین هزینه ها برای برآورد نیروی کار است. نگاهی به هزینه‌های هر فوت مربع و در نظر گرفتن اطلاعات دقیق‌تر نیروی کار تا حد امکان می‌تواند به شما کمک کند تا از یک شکست بودجه جلوگیری کنید.

دست کم گرفتن مشاغل به این معنی است که ممکن است بابت مشاغلی که زمانی آرزویش را داشتید ضرر کنید. داشتن توانایی پیش‌بینی بهتر هزینه‌ها و پیش‌بینی پروژه‌های آتی می‌تواند تأثیر چشمگیری بر دقت پیشنهادها داشته باشد و به برنده شدن کار بیشتر کمک کند. داشتن جدیدترین فناوری و نرم‌افزار مانند راه‌حل هوش تجاری ساخت‌وساز، درک عمیق‌تری از داده‌های پروژه و قدرت تحلیلی برای پروژه‌سازی پروژه‌های آتی و پیشنهاد قیمت بر اساس آن را ارائه می‌دهد. هنگامی که کار برنده شد، نرم افزار مدرن می تواند راه اندازی پروژه ها را از اطلاعات پیشنهادی آسان کند و به بهبود کارایی و مدیریت هزینه های شغلی در طول ساخت و ساز برای دستیابی به بالاترین عملکرد کمک می کند.

 

9-  عدم توقع غیر منتظره

آنها می گویند که بهترین نقشه های موش ها و مردان (و پیمانکاران) اغلب به اشتباه می افتد. انتظار دریانوردی آرام در هر پیچ احمقانه است. پیمانکاران خوب می دانند که چگونه متغیرهایی مانند آب و هوا، تغییرات پرسنل، مسائل مربوط به بودجه و موارد مشابه را در نظر بگیرند. درک چگونگی پاسخ دادن به زمانی که چیزی طبق برنامه پیش نمی رود به این معنی است که نه تنها یک برنامه B، بلکه یک برنامه C، D، E و F داشته باشید.

همیشه ایده خوبی است که از هم اکنون برای رکود یا رکود بعدی آماده شوید تا شرکت بتواند از ضررهای دردناک جلوگیری کند. هرچه نرم‌افزار و فناوری شما بهتر باشد، بیشتر می‌توانید برای آینده برنامه‌ریزی کرده و با آن سازگار شوید. این همچنین شامل فکر کردن در مورد رهبران آینده شرکت شما با برنامه ریزی جانشینی مناسب است تا اطمینان حاصل شود که تجارت همیشه در دستان خوبی است. نگاه نکردن به آینده به این معنی است که وقتی ناملایمات پیش می‌آیند، یک پیمانکار برای متمایز کردن خود و جلوتر ماندن از رقبا چیزی ندارد که به آن تکیه کند. کار در حال حاضر – زمانی که همه چیز به خوبی پیش می رود – برای بهبود فناوری و کارایی از طریق تنوع بخشیدن به تجارت، کنار گذاشتن پول یا ارتقاء فناوری که هزینه ها را کاهش می دهد و بهره وری را بهبود می بخشد نه تنها به فرآیندهای فعلی کمک می کند، بلکه شرکت را برای کسب مشاغل حتی در سخت ترین شرایط نیز آماده می کند. از زمان ها

اگر از فرآیندهای دستی یا برنامه‌های نرم‌افزاری قطع شده استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد حجم کاری خود را تکرار یا حتی سه برابر می‌کنید تا داده‌های پروژه خود را درک کنید.

10- تکیه بر فرآیندهای دستی

بدتر از نرم افزارهای قدیمی یا راه حل هایی که برای ساخت و ساز طراحی نشده اند، هیچ پلت فرم نرم افزاری وجود ندارد. فرآیندهای دستی، صفحات گسترده زمان بر و فناوری قدیمی نه تنها روند ساخت و ساز را کند می کنند، بلکه مانع از همگام شدن با رقبای شما می شوند.

به طور شگفت انگیزی، برخی از پیمانکاران هنوز برای پیگیری و مدیریت پروژه ها به کاغذ، خودکار متکی هستند. این فرآیندهای ساخت و ساز دستی، هر اقدامی را در پروژه در برابر اشتباهات و ناکارآمدی آسیب پذیر می کند. استقرار نرم افزار مناسب، طراحی شده برای ساخت و ساز، و به روز ماندن در مورد ویژگی ها و عملکردهای جدید موجود به افزایش کارایی، کاهش هزینه ها، ایمن نگه داشتن پروژه ها و به شما امکان می دهد به موقع و با بودجه به پایان برسانید.

کل سازمان شما باید تغییرات فناوری را در آغوش بگیرد، اگر شرکت بخواهد به صورت یک شرکت مدرن شود و به طور موثر رشد کند. از آنجایی که همه تلاش می‌کنند تا کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهند، استفاده از فناوری‌های جدید در کل این اطمینان را می‌دهد که یک بخش از شرکت فناوری جدید را رد نمی‌کند در حالی که سایرین آن را پذیرفته‌اند. کلید پذیرش موفقیت آمیز فناوری، برقراری ارتباط با تغییراتی است که به تیم شما اجازه می دهد تا تصمیم را درک، هضم و پذیرش کند. نظرات دیگران را در بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌های فن‌آوری بگنجانید، در طول مسیر خرید کنید و از بازخورد کاربران نهایی قبل از ایجاد تغییرات استفاده کنید. این استراتژی ها همه را تشویق می کند که از مدیریت تغییر استقبال کنند.

نویسنده : س.ج.سایه 

0