مزایای استفاده از چسب کاشی پودری

چسب کاشی نسبت به ملات سیمان و آب مزیت هایی دارد که باعث فروش خوب این محصول در بازار شده است. این نوع چسب برای چسباندن سرامیک ها بسیار مفید بوده و دارای مزایای زیر می باشد.

 

مقاومت بالا

چسب کاشی پودری از ترکیب سیمان تقویت شده و پلیمر تهیه می شود. به همین دلیل پس از خشک شدن از مقاومت بیشتری نسبت به چسب های دیگر برخوردار است.

 

کاهش هزینه

یکی دیگر از مزایای چسب پودری به عنوان بهترین چسب برای چسباندن کاشی روی کاشی، هزینه کم تهیه و نصب کاشی با این نوع چسب است که از نظر اقتصادی بسیار جذاب است.

 

مقاومت در برابر شرایط جوی

چسب کاشی نوع پودری مقاومت بسیار خوبی در برابر سرما، گرما و رطوبت دارد و به راحتی تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی قرار نمی گیرد.

 

قابلیت نصب بر روی کاشی های قدیمی

با استفاده از چسب های پودری می توان کاشی های جدید را روی کاشی های قدیمی چسباند. این چسب ها عملکرد بهتری نسبت به ملات های سنتی دارند و راه حلی مطمئن برای نصب دال های سنگی هستند.

 

 

نحوه استفاده از بهترین چسب کاشی پودری

برای استفاده از چسب سرامیک پودری ابتدا باید پودر را با توجه به نسبت اختلاط ذکر شده در دستورالعمل سازنده چسب به آب اضافه کنید و به آرامی با همزن برقی مخلوط کنید تا چسب آماده استفاده شود. ترکیب مواد باید طبق برچسب روی بسته بندی انجام شود. درصد مشخصی برای ترکیب آب و پودر توسط شرکت سازنده روی بسته بندی درج شده است. معمولاً برای هر 20 کیلوگرم پودر خشک 8 لیتر آب لازم است. البته این مقدار دقیق نیست و به فرمول خاص هر سازنده بستگی دارد.

 

در هنگام تهیه چسب، ترکیب یکنواخت مواد بسیار مهم است و پس از آماده سازی، چسب را در مدت زمانی که می توان در ظرف استفاده کرد (حدود 2 تا 3 ساعت) استفاده کرد. زیرا پس از گذشت این مدت، چسب خشک شده و غیر قابل استفاده می شود.

 

پس از اتمام کار باید از انواع پودرها برای تسمه کشی استفاده کرد. زمان پخت کاشی های چینی کف و دیوار متفاوت است. به طوری که در سرامیک کف باید عملیات تسمه کشی بعد از 24 ساعت و برای سرامیک و کاشی دیوار بعد از 8 ساعت انجام شود.

 

مزایای چسب کاشی خمیری

چسب کاشی خمیری مانند چسب پودر سرامیک طرفداران زیادی در بازار دارد. استفاده از این چسب راحت تر از نوع پودری آن است. زیرا در هنگام استفاده نیازی به مخلوط شدن با آب یا ماده دیگری ندارد و استفاده از آن آسان است. چسب خمیری از پایه های رزین اکریلیک، قوام دهنده و مواد معدنی تشکیل شده است. استفاده از این چسب نیاز به مهارت و تجربه ندارد و چسب خمیری سرعت خشک شدن کمتری نسبت به چسب پودری دارد و برای خشک شدن کامل این چسب روی سرامیک باید 72 ساعت از چسباندن کاشی بگذرد. برخی از مزایای چسب های خمیری به شرح زیر است.

 

دوام در برابر رطوبت، سرما و گرما

چسب کاشی خمیری مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییرات جوی مانند رطوبت، سرما و گرما دارد.

 

نصب کاشی های جدید بر روی کاشی های قدیمی

مانند چسب کاشی پودری، از چسب خمیری نیز می توان برای نصب کاشی های جدید روی کاشی های قدیمی استفاده کرد که یکی از مزایای مهم چسب کاشی خمیری است. استفاده از این چسب یک راه حل عالی در ساخت و تعمیر کاشی و سرامیک است. زیرا چسب خمیری در برابر عوامل خارجی بسیار مقاوم بوده و قابلیت نصب کاشی بر روی کاشی های قدیمی را دارد.

 

 

نحوه استفاده از بهترین چسب کاشی خمیری

 

برای تهیه چسب سرامیک به صورت خمیری نیازی به اختلاط با ماده دیگری نیست و می توان چسب را کاملا آماده استفاده کرد. برای استفاده از این نوع چسب کافی است درب قوطی چسب را باز کرده و با ابزار مخصوص در محل مورد نظر چسب بزنید. چسب کاشی خمیری در قوطی های بسته بدون نفوذ هوا بسته بندی می شود. بنابراین، می توان آنها را قبل از باز کردن برای مدت طولانی تری نگهداری کرد.

 

بعد از بازکردن درب قوطی فقط 45 دقیقه تا یک ساعت فرصت استفاده از چسب را دارید و بعد از این مدت زمان چسب اثر خود را از دست می دهد. اگر چسب برای مدت کوتاهی در معرض هوا قرار گیرد، به سرعت خشک می شود و قدرت چسبندگی آن کاهش می یابد. روش اجرای کاشی روی سطح با استفاده از هر دو نوع چسب خمیری و پودری مشابه است و پس از اتمام کار باید گره خورد.

 

بهترین چسب برای چسباندن کاشی روی کاشی; چسب خمیری یا پودری

 

  در تولید چسب کاشی خمیری و پودری از نظر مواد اولیه و ترکیبات تفاوتی وجود ندارد. همچنین این دو چسب از نظر دوام و استحکام چسبندگی هیچ تفاوتی با هم ندارند و تنها تفاوت در نحوه تهیه و استفاده از چسب است. همانطور که در قسمت های دیگر مقاله ذکر شد، چسب کاشی خمیری نیازی به تهیه قبل از استفاده ندارد. اما برای استفاده از چسب پودری باید قبل از استفاده آماده شود. با توجه به این موضوع استفاده و انتخاب نوع چسب باید با در نظر گرفتن محل نصب، زمان استفاده و میزان هزینه ها انجام شود و این امر با نظر نصاب و کارشناس انجام شود.

 

بهترین مارک چسب سرامیک و کاشی

 

برای نصب آسان انواع کاشی و سرامیک بر روی سطوح مختلف صاف و طبیعی باید از بهترین چسب سرامیک استفاده شود. در غیر این صورت، به احتمال زیاد کاشی و سرامیک از سطح جدا شده و نیاز به صرف هزینه و زمان برای تعمیر دارد. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی پیشنهاد می کنیم بهترین چسب را برای چسباندن کاشی روی کاشی یا چسباندن کاشی و سرامیک روی سطوح مختلف انتخاب کنید. فروشگاه خانه من  معتبرترین مرکز تولید و پخش مصالح ساختمانی محسوب می شود و از طریق آن می توانید بهترین چسب و سایر مصالح ساختمانی را با قیمت مناسب خریداری کنید.کارشناسان ما همواره آماده ارائه بهترین مشاوره به مشتریان عزیز می باشند 

 

بهترین چسب سرامیک و کاشی کف

 

بهترین چسبی که برای چسباندن کاشی و سرامیک روی سطوح مختلف استفاده می شود باید ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد تا مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گیرد. برخی از مهمترین ویژگی های بهترین چسب برای چسباندن کاشی روی کاشی به شرح زیر است:

 

استحکام چسبندگی بالا انواع چسب سرامیک

قیمت مناسب چسب سرامیک و کاشی با توجه به کارایی و کیفیت چسب

 استفاده از مواد اولیه مرغوب در تهیه چسب کاشی

تولید چسب بر اساس استانداردها و مواد مرغوب

مقاومت بالا در برابر ضربه و استرس و داشتن راندمان بالا

 

نتیجه

یکی از مهمترین موارد در تعویض کاشی یا سرامیک، انتخاب بهترین چسب برای چسباندن کاشی روی کاشی است. بهترین چسب باید کاشی و سرامیک را طوری روی سطح بچسباند که این مواد تا سال ها از جای خود پاک نشوند. دو نوع پودر و خمیر چسب سرامیک در بازار موجود است که هر کدام دارای خواص و ویژگی های خاصی می باشند. با ورود چسب های کاشی تحت لیسانس ، کف سازی و مرمت و تعویض سرامیک هابا سرعت و سهولت بیشتری انجام می شود و به همین دلیل مورد استقبال سازندگان و پیمانکاران قرار گرفته است. در این مقاله با مزایا و ویژگی ها و نحوه استفاده از چسب کاشی خمیری و پودری آشنا شدیم.

 

بهترین چسب کاشی روی کاشی چیست؟

0