آغاز پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز مسکن خانه یکم

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن از آغاز پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز مسکن خانه یکم در شهب بانک مسکن خبر داد . مرادی گفت : هرکس با 18 سال سن و درآمد مستقل می تواند ازاین تسهیلات استفاده کند و متاهلان بدون احتساب سن , درصورتی که قبلا از تسهیلات بانکی یا یارانه دولتی در بخش مسکن استفاده نکرده باشد , مجاز به استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن خانه یکم خواهند بود و کسانی که مسکن خود را در بافت های فرسوده شهری خریداری کنند ازاین شرایط مستثنی می شوند.

 

کاهش قیمت مصالح ساختمانی

60 درصد مصالح ساختمانی درنیمه اول و دوم سال 94 کاهش قیمت داشته اند.قیمت مصالح ساختمانی در نیمه اول و دوم سال 94 نشان می دهد اگرچه قیمت برخی از محصولات افزایش یافته است , اکثر کالاها با کاهش قیمت مواجه شده اند.

 

افزایش تحرکات در بازارمسکن

پس از دوره 4 ساله رکود , بازار مسکن با تحرکاتی در بخش تقاضا مواجه شده و مراجعه به بنگاه های املاک افزایش یافته است. این افزایش تحرکات در بخش مسکن , همراه با ازافزایش قیمت ها نبوده و معاملات همچنان با نرخ های گذشته در بازار مسکن انجام می گیرد.

 

ثبات قیمت مسکن در 31 استان 

به دنبال انتشار گزارش دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن از متوسط نرخ رشد قیمت واحد مسکونی در مراکز 31 استان طی سال 94 و رشد نزدیک به صفر متوسط قیمت در کشور , حاکمیت  ثبات برقیمت مسکن در طول سال گذشته تایید شد.

 

 

 

0

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید