labi_hotel_abbasi_arel_ir-29hotel_abbasi_arel-2

معماری شکوهمند ایران همواره چون گوهری تابان در میان آثار معماری جهان می درخشــیده و از مرتـبه ای بلند برخــوردار بوده است.

عصر طلایی احداث کاروانسراهای زیبا از زمان سلسله صفوی آغاز شد .کاروانسرای عباسی نیز که از آثار باز مانده سالهای حکومت آخرین پادشاه صفوی ، شاه سلطان حسین است نشانگر یکی از مظاهر برجسته هنر و معماری ایران زمین و میراث تاریخی و فرهنگی و موزه زنده و گرانبهایی با تسهیلات پذیرایی منحصر به فرد به حساب می آید که در سراسر جهان از موقعیتی بی نظیر برخوردار است .این کاروانسرا با دو اثر بزر گ دیگر همجوار به نامهای مدرسه چهار باغ و بازار سلطانی (هنر) به دستور مادر شاه سلطان حسین شکل گرفت و به این خاطر به نام کاروانسرای مادر شاه ملقب گشت و جهت اطراق کاروانیان ،تجار و گردشگران استفاده می شد . زمان ساخت و بهره برداری این بنای سترگ – که در ادوار مختلف با عناوینی چون چاپارخانه ، کاروانخانه ، مهمانخانه ، اقامتگاه ، کاروانسرا ، مهمانسرا و هتل نامیده می شده – را می توان بین سالهای 1128-1112 هجری تخمین زد و تاریخ ترمیم ، احداث وتبدیل آن به مهمانسرای عباسی را سال 1337 بیان نمود . در این سال بود که شرکت بیمه ایران با انعقاد قراردادی کار ترمیم واحداث را آغاز نمود و این امور تا سال 1345 به طول انجامید در سال 1351 نیز با خرید یازده هزار و پانصد متر مربع ، زمین کناره شرقی  با هدف توسعه مهمانسرا با تعداد هشتاد اتاق ، سرسرای ورودی ، رستوران و تالار سخنرانی تحت عنوان هتل جدید خریداری شد . اکنون مهمانسرای بین المللی – تشریفاتی عباسی که در صدر قدیمی ترین هتلهای جهان می باشد با تالارها ، رستورانها ، امکانات ، تجهیزات و تسهیلات خاص  و225 باب اتاق ، سوئیت و آپارتمان مجهز به سیستمهای امنیتی ویژه و مطابق با اصول استانداردهای بین المللی و روز دنیا همواره پذیرای هزاران گردشگر ملل گوناگون و تشریفات سیاسی دوول مختلف و مسافران عزیز داخلی بوده است.

تالار نقش جهان

1 2 3

تالار زرین

4 7

تالار عالی قاپو

8

تالار آیینه

9 10

 

سرسرای ورودی رستوران

جذاب ترین کار تزیینی این قسمت ، گچبری ممتاز سقف و آینه کاری آن است که نمونه ای است بی همانند ، از طرفیت و دقت در ترکیب و ساخت . حباب برنجی بزرگ مشبک و قلمزده ای که در وسط سقف قراردارد کار استاد ذوفن است . سراسرای مدخل تالار زرین ،‌راهروی عریض ورودی رستوران بزرگ و راهروی پشت تالار نقش جهان که به سرسرای ورودی مهمانسرا منتهی میشود ، از بخشهای دیگر این قسمت از مجموعه است .

تالار فیروزه

11

12 13 14

تالار سرداب

 15

دیگر تالارهای هتل عباسی

16 16

تالار سیمین

17

لابی های هتل عباسی

19labi_hotel_abbasi_arel_ir-11

اتاق ها و سوئیت های هتل عباسی

22 23 24

0

دیدگاهتان را بنویسید