• قدرت سیفون‌ها را مقایسه کنید

بهتر است قدرت سیفون انواع توالت‌ها را بررسی و با هم مقایسه کنید. برخی توالت‌ها آب را با فشار زیاد و بصورت مکشی به فاضلاب می‌برند و خیلی زود کاسه توالت تخلیه می‌شود و یا برخی توالت‌ها آب را به صورت چرخشی و آرام‌تر بیرون می‌دهند. بررسی کنید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

• توالت‌های کم‌مصرف را انتخاب کنید

آشپزخانه، حمام و دستشویی سه مکانی هستند که مدیریت آب در آنها ضروری است. توالت‌هایی که کارآمدی بالا دارند در واقع میزان آب کمتر را با قدرت بالاتر مصرف می‌کنند. معمولا یک توالت خوب کمتر از یک و نیم گالن آب برای هر بار دستشویی رفتن مصرف می‌کند. این یعنی در طول یک سال به ازای هر نفر به میزان ۴۰۰۰ گالن آب صرفه‌جویی می‌شود.

• مخزن کمک فشار را تعبیه کنید

لوله‌کش‌ها معتقدند که سیفون توالت‌هایی که کمک فشار دارند خیلی بهتر و پرقدرت‌تر از توالت‌هایی هستند که فقط قدرت مکش آب را دارند. این توالت‌ها با داشتن یک تانکر آب جداگانه که آب را تحت فشار نگه می‌دارد، با زدن دکمه سیفون آب را با شتاب زیاد بیرون داده و خیلی سریع ضایعات را به فاضلاب می‌فرستد. خوب البته این توالت‌ها هم گران‌تر هستند و هم سر و صدایشان بیشتر است.

• به پاکیزگی آسان‌تر فکر کنید

توالت‌های یک بخشی که مستقیم به دیوار متصل می‌شوند این مزیت را دارند که خیلی سریع و آسان تمیز می‌شوند اما این توالت‌ها بسیار گرانند و نصب آنها نیز کار چندان راحتی نیست چرا که بسیار سنگین هستند.

• پایه بلندتر را انتخاب کنید

اندازه استاندارد پایه توالت‌ها ۱۵ اینچ (۴۰ سانتی‌متر) است اما باید توجه داشت پایه‌های بلند برای افراد قد بلند یا افراد کهنسال راحت‌تر و مناسب‌تر است و زانو و کمر آنها را اذیت نمی‌کند. اما خوب اینگونه توالت‌ها برای استفاده کودکان کمی مشکل است. ضمن اینکه قیمت آنها نیز بالاتر از توالت‌های کوتاه‌تر می‌باشد. اگر می‌خواهید توالتی را خریداری کنید حتما هنگام خرید روی آن بنشینید! درست است که کمی خنده‌دار به نظر می‌رسد اما خوب ارزشش را دارد!

• فواصل را اندازه بگیرید

قبل از عزیمت به قصد خرید توالت فرنگی ابتدا فاصله دیوار پشتی توالت (دیواری که قرار است توالت نزدیک به آن نصب شود) را تا وسط پایه توالت (که قرار است آن نقطه از زیر به چاه متصل باشد) حتما اندازه بگیرید. استاندارد این فاصله ۱۲ اینچ (۳۰ سانتی‌متر) است. مدل‌های مختلف توالت‌های فرنگی در بازار وجود دارند که فاصله دیوار تا وسط پایه آنها ۲۵ سانت تا ۳۵ سانتی‌متر است. پس بهتر است ابتدا فاصله چاه و لوله از دیوار را اندازه بگیرید و سپس مدل توالت را انتخاب نمایید.

• سیفون‌های دو کاره را مد نظر قرار دهید

به تازگی توالت‌هایی وارد بازار شده‌اند که دکمه سیفون آنها دوتایی است. به این ترتیب که یکی از دکمه‌ها آب کمتر و یکی دیگر آب بیشتر را وارد توالت می‌کند. این توالت‌ها برای مدیریت آب و مصرف کم عالی هستند.

• لگن بیضی شکل (کشیده) را انتخاب نمایید

توالت‌هایی که کاسه آنها گرد است نسبت به توالت‌هایی که کاسه آنها بیضی شکل است جای کمتری را اشغال می‌کنند اما کاسه‌های بیضی جای نشستن بیشتری داشته و راحت‌تر نیز هستند. همچنین توالت‌های بیضی کمتر کثیف شده و مفر بوی آن نیز بیشتر می‌باشد.

• به صدا توجه کنید

اگر خانه‌تان کوچک است و یا سرویس بهداشتی‌تان نزدیک نشیمن و آشپزخانه تعبیه شده بهتر است توالت‌هایی انتخاب کنید که صدای سیفون آنها بلند نباشد تا رفتن به دستشویی برای دیگران آزاری نداشته باشد.

2+

دیدگاهتان را بنویسید