پیشینه کفپوش تصویری یا سه بعدی در دنیا چیست؟

در سالهای اخیر عکس های جالب و منحصر به فردی با عنوان دکوراسیون خانه های لوکس دردنیای مجازی دست بدست شده است. که دراین بین خانه هایی که با کفپوش سه بعدی تزیین شده بودند برای بینندگان جذاب بنظر می رسیدند. همواره سوال هایی درباره‌ی آنها وجود دارد که عموما جواب هایی ناقص یا نادرست نصیب علاقه مندان به این کفپوش ها می شود. بعد ها عکسهای بیشتری با عنوان تبلیغات دو شرکت در ترکیه و دبی پخش شد که این شرکت ها اولین مجری این سرویس در زمینه دکوراسیون معرفی شده بودند. کم کم شرکت های کوچکتر به الگو برداری از آنها پرداختند و پروژه هایی از این دست در نقاط مختلف اجرا کردند اما نتیجه مطلوب نبود. به همین خاطر در بعضی کشورها نظیر ایران استفاده از این سرویس جذاب بخاطر تردید در کیفیت مطلوب، همراه با واهمه بوده است.

بیشتر کیفیت و جذابیت این نوع کفپوش ها منوط به نوع طراحی و تصویر به کار رفته در آنها می‌باشد. شرکت های ذکر شده با وجود اجرای مناسب تنها توانسته اند با استفاده از تصاویر نمای باز، خروجی های نیمه سه بعدی را عرضه نمایند. اما کیفیت خروجی قابل قبول این شرکت ها به دلیل استفاده از متریال های مناسب اجرا مانند رزین پوششی با کیفیت و لایه چاپی سازگار می‌باشد.

 

کفپوش سه بعدی چطور اجرا می‌شود؟

در خدمات فعلی ارائه شده، ابتدا تصویر مورد نظر از میان عکس های اصطلاحاً استوک با کیفیت مناسب انتخاب میشود. سپس تصویر انتخاب شده بر روی لایه مخصوصی چاپ میشود. این لایه بعد از زیر سازی مناسب بر روی زمین قرار میگیرد و پس از آن با لایه ای از رزین اپوکسی یا پلیمری شفاف پوشش داده می‌شود.

 

شرکت پانید در اجرای کفپوش سه بعدی چگونه عمل کرده اند؟

در سال گذشته شرکت های زیادی آمادگی خود را برای اجرای این نوع کف پوش سه بعدی در ایران اعلام کردند. اما تعداد معدودی که کمتر از انگشتان یک دست هستند موفق به اجرای آن شده اند که متاسفانه تصاویر خروجی کیفیت مطلوبی نداشته است.

با تحقیق ها بسیاری که انجام دادم متوجه فعالیت مشابه تمام این شرکت ها در ایران شده ام. این مجموعه ها پیش از این قالباً ارائه دهنده سرویس های اجرای رزین های صنعتی و دکوراتیو بوده اند

. طی فراخوان شرکت آکوا ترکیه برای آموزش روش اجرای کفپوش های سه بعدی اقدام به شرکت در این دوره ها نموده اند.

دوره های این شرکت ترکیه ای که خود سابقه زیادی در زمینه این نوع کفپوش سه بعدی نداشته است. بیشتر معطوف به نحوه اجرای رزین محافظ و انتخاب طرح از آلبوم آنها بوده است. لذا حضور مجموعه های ایرانی در این دوره که هزینه بسیاری را بر دوش آنها داشته ثمره چندانی در بر نداشته است. از این رو شرکت های ارائه دهنده کفپوش های سه بعدی در ایران به دلیل دانش مشترک و مجموعه آلبوم مشترک تصاویر هیچ تفاوت و میزیتی نسبت به یکدیگر ندارند. بنابراین در صورت تمایل میتوانید تردیدی نسبت به تفاوت انتخاب پیمانکاران فعلی نداشته باشید.

 

کفپوش سه بعدی واقعی چگونه باید اجرا شود؟

یک کفپوش خوب میبایست متناسب با نوع محل و نحوه بهره برداری امکان سفارشی سازی داشته باشد. و تنوع لازم را فراهم نماید. در کفپوش سه بعدی این مهم تنها در نوع طراحی خاص خطای دید دگرگون صورت میگیرد. ارائه دهنده های این نوع طراحی به صورت دیجیتال در دنیا بسیار اندک می‌باشند. نکته مهم در مورد نوع بهره برداری و امکان انتخاب کفپوش به صورت موقت یا بدون آسیب به محیط می‌باشد. این اتفاق به دلیل ارائه سرویس کفپوش سه بعدی توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات رزین صنعتی اتفاق نخواهد افتاد.

همچنین ارائه متریال مناسب بدون لغزندگی جهت استفاده در سرویس بهداشتی و حمام از مهم ترین ویژگی های یک کفپوش سه بعدی می‌باشد. بیشترین جلوه کفپوش های سه بعدی در چنین موقعیت هایی است که کفپوش های اپوکسی عادی این نیاز را برطرف نخواهند کرد.

206544e568

0

دیدگاهتان را بنویسید