garage-storage-organizers-1680-garage-storage-and-organization-ideas-1600-x-945

رنگ ها

ایجاد تعادل در هوای گاراژ و انباری کار سختی است و سرما و گرمای شدید براحتی هم قوطی های بسته هم قوتی های باز رنگ حتی اگر مهرموم باشند را خراب می کند. در عوض قوتی رنگها به خصوص رنگ های لاتکس که برپایه آب هستند را در جای خنک و دور از سرمای زیاد قرار دهید. قوطی های باز را به صورت وارونه نگه دارید تا یک مهرموم قوی دوردرب آن ایجاد شود.

لباس های فصلی

اما گوردون کارشناس انبار و سازماندهی می گوید : ژاکت های پشمی ,شال ها و کلا هرچیزی که در فصل مناسب خودش از انبار درآورده می شودمی بایست در محفظه های که نفوذ هوا در آن کم است نگه داری شوند. چنانچه درگاراژ نگه داری شوند بخارات و دانه های ریز غبار وارد محفظه شده و به لباسها بوی تعفن می دهد.

saferacks

کتاب ها

چنانچه گاراژ و انبار شما دارای ویژگی هایی ازجمله نبودن تحت تاثیر حرارت بالا یا عاری بودن از آفت ورطوبت ویا دارای تهویه نباشد  باید کتابهایتان را جای دیگری انبار کنید .این مطلب درباره ی مجلات آلبوم های عکس وبقیه چیزهای کاغذی نیز صدق می کند.تغییر رطوبت الیاف کاغذی را متورم مینماید وبنابراین کاغذهایی  تاب برداشته خواهید داشت. چنانچه گاراژ هوایی مرطوب دارد روی وسایل کاغذی لکه نیز خواهید داشت. کتاب ها نسبت به آفت هایی همچون عنکبوت و جانوران جهنده حساس هستند بنابراین بهتر است آنها را داخل خانه نگه دارید. معمولا کتابها مجلات عکس ها و جعبه های کارت هامعمولا به خاطر رطوبت کمتر مورد مطالعه قرار میگیرند. در عوض چیزهایی که در گاراژ یا انبار نگه میدارید در محافظ های ضد آب و برای مدت طولانی تری نگه دارید.

سیلندرهای گاز

می توانید درماههای خنک منقل خودرا در گاراژ نگه دارید اما باید سیلندراز گاز جدا کرده و بیرون نگه دارید .یک نشتی در سیلندر گاز می تواند باعث انفجار شودو نکات ایمنی گاز می گوید که سیلندر را حداقل درفاصله یک ونیم متری ساختمان نگه دارید.

مبلمان چوبی

انداختن یک کاورروی مبلمان چوبیتان برای بخوبی نگه داشتن آن در گاراژکافی نمی باشد.مبلمان چوبی شکننده تر ازآنست که به نظر می رسد چرا که به تغییرات رطوبت حساس است. مثل وسایل کاغذی وسایل چوبی نیز بسته به رطوبت موجود در هوا تاب بر میدارند. بمرور زمان این ها باعث ترک هاییمی شوند که تعمیرشان تقریبا غیر ممکن است.

غذا

نگه داری غذا در انبار باعث جمع آوری حشرات و آفات می شوند . این تنها شامل غذا های خشک در کیسه ها و جعبه ها نمی شود بلکه شامل قوطی ها هم می گردد. گرمای شدید سبب جوش آمدن مواد درون قوطی ها و ازطرف دیگر سرما و رطوبت انبار باعث صدمه به غذا می شود. چنانچه غذا ها را در جای خشک و خنک نگه دارید زودتر از معمول جوش نمی آیند.

 تشک ها ورخت خوابهای اضافی

حتی اگر رخت خوابها را بخوبی در ملحفه بپیچانید نکات این قسمت را باید در نظر داشته باشید .بیشتر درباره چگونگی نگه داری تشکها در انبار فکر کنید. رطوبت و ماندگی وگرد و غباری که توسط ماشین وارد گاراژ می شوند به الیاف تشک ها وارد می شوند. علاوه براین جانورانی که معمولا در انبار گاراژلانه می کنند که شما قطعا نمی خواهید واردرخت خواب هایتان شوند. بنابراین رخت خواب هارا علاوه بر پوشش نخی با لایه های محافظ که در برابر خاک , رطوبت و جانوران موزی مقاوم باشند بپوشانید.

 

 

0

دیدگاهتان را بنویسید