images (3)

یخچال

1-یخچال را خالی نمایید . همه چیز را از یخچال خارج نموده وچیزهایی که فاسد شده اندرا دور بیندازید.

2-کشو ها را تمیز نمائید. طبقات و کشو ها را دربیاورید. با یک اسفنج آغشته به آب گرم و صابون تمام نقاط را تمیز نمائید.پودر جوش شیرین را روی لکه های چربی بریزد ودوباره تمیز نمائید.آنرا آب بکشید و خشک نمائید.

3- گندزدایی کنید.با پاک کردن با پارچه ای آغشته به ماده پاک کننده چند جانبه  از شر بوهای بد درون یخچال رهایی یابید. دوباره با دستمال کاغذی آغشته به عصاره ی رقیق شده وانیل پاک نمائی.

5-گردو غبار را بزدائید . با استفاده از یک برس سیم پیچهای وکیوم شده که معمولا پشت یخچال هستند را تمیز نمائید.

6-واشر های درب را تمیز نمائید.با همان آب و صابونی که برای تمیز نمودن یخچال استفاده نمائید.  واشر ها را تمیز نمائید. وقتی که خشک شدند برای جلوگیری از خشک و یا چسبنده شدن آنها را به کمی ژلاتین نفتی آغشته نمائید.

7-طبقات و کشوها را دوباره جایگذاری نمائید .برای جلوگیری از لکه دارشدن ب چیزهای چسبناک قبل از نصب هرکدام را بخوبی تمیز نمائید.

اجاق گاز

1-ضدعفونی کردن . داخل گاز رابا دستمال نمناک پاک نمائید. برای حل نمودن لکه های چربی , ظرفی شیشه ای تا نصفه با آب پرنمائید. سپس آب 3 عدد لیمو همراه با پوست را به آن اضافه نمائید و با درجه ی 350 برای یک ساعت بپزید. بعد آنرا بمدت 15دقیقه کنار گذاشته تا خنک شود. سپس یک لایه جوش شیرین و آب روی تمام قسمت های اسفنج بزنید. اسفنج را با آب لیمو تر نموده سپس شروع به تمیز کردن آن نمائید. دراخر با دستمالی نمناک آنرا پاک کنید.

2-گردوغبار را جارو نمائید. گاز را از دیوار فاصله دهید و خاک نرمه و غبار رااز زمین پاک نمائید. بعد گاز را به جای قبل برگردانید.

3-تمیز کردن سطح گاز . یک لایه جوش شیرین و مایع ظرفشویی بهمراه چند قطرهآب را روی سطح گاز بزنید. اجازه دهید برای 10دقیقه به همان حال بماند. سپس با دستمالی نمناک پاک نموده و خشک کنید.

4-قفسه ها را در پلاستیک زباله قرارداده و پاک کننده چربی را به آرامی در آن اسپری کنید. و در پلاستیک را خوب ببندید و به مدت یک ساعت به همین شکل بگذارید .سپس هر قفسه را باآب گرم درسینک ظرفشویی بشورید.

ماشین ظرفشویی

1-تمیز کردن داخل ماشین. برای پاک کردن 2قاشق جوش شیرین و یک لیتر آب در کاسه ی مخصوص ماکرویو قرار داده و برای دو دقیقه حرارت دهید . به تمامی قسمتهای داخلی اسپری نمائید. سپس با دستمال مناسب تمیز کنید.

2-جا قاشق چنگالی را تمیز نمائید. سبد قاشق چنگال را به صورت برعس در سطل آشغال بتکانید تا هر گونه غبار موجود در آن بیرون ریخته شود.

3-وقتی ماشین ظرفشویی خالیست 4/1 استکان جوش شیرین را در قسمت جا پودری ریخته و چرخه آب کشی را با بالاترین حرارت فعال نمائید.

4-بادستمالی آغشته به سرکه جاپودری را تمیز و بازوهای اسپری را پاک نمائید.

0

دیدگاهتان را بنویسید