در طراحی داخلی مغازه های لباس فروشی چه در فروشگاه های بزرگ و چه در مغازه های کوچک انواع پوشاک، رعایت اصول زیباشناسی و طراحی از اولویت ها محسوب می شود به نحوی که چیدمان زیبا در تمامی قسمت ها از ویترین مغازه تا قفسه ها و ترکیب دکوراسیون فضای داخلی همه  همراستا با عملکرد مناسب و ایجاد آسایش برای مشتریان باشد.

توجه به نور ها در فروشگاه های پوشاک از اهمیت بالایی برخوردار است تا مشتریان رنگ دلخواه لباس را به درستی تشخیص داده و سپس اقدام به خرید نمایند و از سوی دیگر نورپردازی مناسب سبب جذابیت فضا شده و احساس خوبی از ماندن در فضا در افراد ایجاد می کند.

از نکات دیگر توجه به چیدمان متناسب برای دسترسی آسان می باشد که چیدمان بایستی به نحوی باشد تا مشتریان را به خوبی در مسیر قرار داده و به خصوص در فروشگاه های بزرگتر بدون ایجاد سردرگمی به قسمت مورد نیاز  هدایت کند.

توجه به زیبایی فضا نیز می بایستی به نحوی باشد تا  متناسب با نوع پوشاک مخاطبین را جذب کرده و عملکرد مناسب فضا را تحت تاثیر قرار ندهد توجه به ترکیب رنگ ها نیز از موارد مهم می باشد که در جذب مشتریان  تاثیر عمیقی خواهد داشت.

در حالت کلی می توان گفت طراحی دکوراسیون متناسب با نیاز و سلیقه مشتریان در حین ایجاد عملکرد مناسب و پتانسیل هایی برای جذب افراد به داخل مغازه و خرید از آن با ایجاد احساس اعتماد و آرامش مشتریان هدف نهایی طراحی فروشگاه های پوشاک می باشد.

22 21

 

0

دیدگاهتان را بنویسید