در این مقاله به ارائه ۸ ایده ناب طراحی و دکوراسیون داخلی از نمای شیک‌ترین رستوران‌ها می‌پردازیم. رستوران مکانی است که نیازمند یک جذابیت و خیره‌کنندگی برای جلب مشتری است. هر مکان، بسته به نوع فعالیت و خدماتی که ارائه می‌دهد، نیازمند به یک سری اصول منطقی معماری است که این اصول باید رعایت شود. رنگ، بافت و فرم هر یک از عناصر باید در سازه منطقی خود دکوراسیون داخلی قرار گیرد، اجرای دکوراسیون داخلی مانند پازلی است که اگر اشتباه کنار هم چیده شود، پیکره و شکل اصلی را به شما نخواهد داد. حال برای دکوراسیون داخلی رستوران که نیازمند آرامشی برای آرامش و لذت بخشیدن است. ایده‌هایی را ارائه می‌دهیم که می‌توانید با در نظر گرفتن و به کارگیری آنها، فضایی خیره‌کننده و پر درخشش خلق کنید.
در مورد شما نمی‌دانم: اما هنگامی که من به رستوران می‌روم، بیش از آنکه به غذا توجه کنم، به دکوراسیون داخلی رستوران توجه می‌کنم و اهمیت می‌دهم.
حتی اگر غذا خوردن در یکی از این رستوران‌های شیک و دیدنی در سراسر جهان برای شما امکان‌پذیر نیست، می‌توانید چشمانتان را بر روی هم بگذارید و این طراحی‌ها و معماری زیبا و مجذوب کننده‌ای را که برایتان شرح می‌دهیم، تصور کنید و از این ایده‌ها در دکوراسیون داخلی رستوران خود استفاده نمایید. ایده‌های نو و ابتکارهای بکر، به ما مجموعه‌ای از انتخاب ها را می‌دهد که می‌توانیم از آن گلچینی برای حریم خود بسازیم.
۱) یکی از عناصر معماری داخلی ، زمین و چگونگی پوشش آن است. یکی از معماری‌های هوشمندانه برای کف رستوران شما می‌تواند چوب‌های ترکیبی روشن و تیره و ادغام عناصر ترکیبی مدرن و تزیینی باشد. بسته به محیط رستوران خود می‌توانید از کف‌پوش‌های متفاوت مانند سنگفرش، پارکت، سنگ، سرامیک و غیره استفاده کنید.
۲) در فضاهای بسیار بزرگ و خالی نیاز به گرما بخشیدن و ایجاد صمیمیت در محیط است. یکی از ایده‌های نو در یکی از بهترین رستوران‌های جهان، آرایش شبکه‌ای (چهارخونه) چهارچوب‌های پنجره‌ها به صورت هم‌اندازه و نقاشی کردن دیوارها با رنگ‌های هماهنگ و متقارن است. در این دکوراسیون، افزودن مقداری رنگ طلایی به هر نگاره‌ای، زیبایی شکوهمند به دکوراسیون می‌بخشد.
۳) برای تزیین دیوارها، یک دیوارکوب برجسته یا یک نقاشی سراسری، یک پشت‌زمینه بی‌نظیر و مهیج برای هماهنگی با میزها و صندلی‌هاست.
۴) در یک فضای سنتی یا نیمه مدرن، ایجاد یک قسمت مدرن، حقیقتا می‌تواند بعد تازه و متفاوتی به فضای داخلی رستوران شما ببخشد. همچنین ایجاد یک برجستگی از وسایل دکوری می‌تواند فضای تاریک شما را روشن و چشم‌نواز کند.
۵) برای رستوران‌هایی با سبک دکوراسیون مدرن ، استفاده از برخی رنگ‌ها، برجستگی‌ها و روشنایی‌های بیشتری به وجود می‌آورد؛ برای مثال، استفاده از طرح‌های رنگی خاکستری‌ها و آبی‌های روشن، فضا را روشن‌تر می‌کند و بافت بیشتری به محیط می‌بخشد.
۶) اگر رستوران شما رستوران مجلل و شیکی است و رستوران گران قیمتی با مشتری‌های خاص است، به کار بردن بافت‌های قوی (چوب‌های خرد شده + آجر) با سنگ‌های گرانبها و قیمتی در نمای داخلی و نمای بیرونی ساختمان رستورانتان، غوغا می‌کند.
۷) اگر رستوران شما رستورانی سنتی یا مدرن با طراحی داخلی سیاه سفید است، استفاده از اکسسوری‌های چوبی در آن، گرمانی خاصی به محیط می‌بخشد و سردی فضا را می‌زداید.
۸) در رستوران‌های بزرگ و با سبک کلاسیک، به کارگیری پارچه‌های مخملی و ابریشمی در صندلی‌ها و مبل‌ها به عنوان رشته‌های تزیینی، به سرعت هر نگاهی را خیره و جذب می‌کند. این دکوراسیون با چیدمان وسایل روشن مدرن کنار هم، تلفیقی شیک و سلطنتی است.

“دکوراسیون داخلی رستوران Si-Pu در شانگهای”

این رستوران در منطقه تیانشان شهر شانگهای واقع شده که در وبسایت تخصصی مصرف کنندگان، نظرات زیادی درباره آن وجود دارد و به دلیل محیط منحصر به فرد خود جزء هفت رستوران برتر شانگهای شناخته شده. از قسمت ورودی که به آن نگاه می کنید به نظر می رسد باشگاه ماساژ و حمام داغ باشد تا یک رستوران. به محض ورود به رستوران دمپایی روفرشی در اختیار مشتری ها قرار می گیرد تا به آن ها حس صمیمیت و راحتی دست بدهد. طراح این مجموعه یک قفسه کفش دم درب ورودی تعبیه دیده و سیستم گرمایشی زمینی کار گذاشته شده تا پای مشتری ها سرد نشود. اتاق های خصوصی در سراسر رستوران به جز سالن غذاخوری وجود دارد. جمعا ۲۷ اتاق خصوصی ساخته شده، اتاق های ۲ نفره مخصوص زوج ها، اتاق ۴ نفره مخصوص جمع دوستان و اتاق ۱۰ نفره مخصوص خانواده. در هر اتاق به نیازهای مختلف مشتری ها رسیدگی می شود.


دکوراسیون داخلی رستوران
دلیل کوچک، کم جا و راحت بودن طراحی داخلی این فضا این است که بیشتر محل تفریح دوستان و خانواده هاست تا افراد تجاری و بازرگانی. به طور کلی اتاق های خصوصی در کنار دیوار و پنجره ها ساخته شده اند، فضای مرکزی هم مانند سالن برای غذاخوری ساخته شده. با توجه به تمایل بیشتر مشتری ها به نشستن کنار پنجره و اتاق های خصوصی و برای جلب رضایت آن ها، طراح مجموعه، طراحی پلان سنتی را برهم زد. هدف او ساختن فضایی خاص مثل جنگل با آثار هنری بود.
طراحان از ایده چاردیواری ابزاری و حالتی برای تعیین مرز فضای مرکزی و سالن غذاخوری سنتی استفاده کرده اند. آن ها می خواستند به کمک یک نمایش خاص، تجربیات مختلفی از صرف غذا ارائه بدهند. بعد از بررسی ها و اصلاحات متداول، نهایتا فضاهای نیمه چاردیواری با ساقه های مختلف چوبی که در انتها حالتی منحنی دارند ساخته شد. این کار جوی هنری به همراه دارد و کل دکوراسیون داخلی رستوران را ریتم دار و منعطف می سازد. هر فضای غذاخوری اندازه و درجات مختلفی از حریم شخصی دارد. این مجموعه حتی دو نوع مبلمان مختلف در خود جای داده : تاتامی، و میز و صندلی برای کاربری های مختلف. با اینکه همه اتاق ها به نظر متناوب می آیند، اما عبور و مرور در این رستوران عادی و مستقیم است. سالن غذاخوری و بخش پخت سوشیمی، با کفپوش های چوبی مربعی در اندازه های مختلف و چراغ های نواری نمایش داده می شوند. این چراغ های نواری شبیه بخاری است که از زمین برمی خیزد و به مشتری این حس را منتقل می کند که در ۱ جنگل افسانه ای پشت ابرها در حال غذا خوردن است.

دکوراسیون داخلی رستوران

“دکوراسیون داخلی رستوران و کافه در هاوایی”

کافه رستوران لانی با مساحت ۳۸۰ متر مربع و گنجایش ۱۲۵ مشتری، در یکی از شلوغ ترین نقاط  هاوایی واقع شده. پروژه دکوراسیون داخلی رستوران/ قنادی/ بار از طراحی داخلی، نورپردازی و معماری و طراحی چیدمان مبلمان تشکیل شده بود. پروژه از تصرف سایت ساختمانی شروع شد، یک فضای خالی در طبقه دوم یک پاساژ. هیچ تزئیناتی در کار نبود، فقط ستون های فلزی دیوارها دیده می شد و زمینی بتنی بدون هیچ تزئیناتی هماهنگی ها توسط مهندسان برق، مکانیک، ساختمان و یک مشاور آشپزخانه انجام شد. طراحی پلان شامل یک سالن غذاخوری بزرگ، آشپزخانه باز که در پشت رستوران قرار دارد و توالت می شد.


مضمون دکوراسیون داخلی رستوران لانی از نام آن گرفته شد. لانی در زبان هاوایی به معنی “بهشت” یا “آسمان” است پس نقشه ساختمان آن به سوی یک طراحی داخلی رفت که نتیجه آن یک فضای بزرگ، معمولی و نشاط آور برای مهمانان باشد اما همچنان چندکابردی بودن خود را حفظ کند. یکی از چالش های این پروژه ایجاد فضایی بود که از بیرون و داخل قابل دیدن اما همچنان تحریک کننده باشد. استفاده بهینه از ارتفاع سقف ها، عمق فضایی و استفاده از نور محیط به خوبی برنامه ریزی شده بود. آشپزخانه بدون در با اتمسفر سرزنده خود و بوی شیرینی و کیک های تازه  برای مشتری ها وسوسه کننده است. طراحی پلان این رستوران بارها و بارها بررسی شد و سناریوهای متعددی را طی کرد تا زیبایی ظاهری، به حداکثر رساندن فضای نشستن و حمایت از عملکرد اجرایی حفظ شود. الگوهای نشیمن تکراری و غیر خاص اجرا نشد. این فضا همچنین یک خط اتصال انبساطی ساختاری داشت که نیاز به خفای ظریف دیوار، زمین و سقف داشت.

دکوراسیون داخلی رستوران

اصلی ترین ویژگی طراحی دکوراسیون داخلی رستوران، درخت هایی است که مثل برج به این نقطه مشرف شده. این نقطه پر از نور منعکس از سقف رستوران است، اشعه ها از لای شاخه درختان روی محیط می افتند و بدون احاطه کل فضا، عمق تصویری به شکل سایه ایجاد می کنند. فضای مرکزی رستوران، شامل آشپزخانه بدون در هم می شود که توسط قفسه های تاشوی آویزان از سقف معرفی می شود. تو این قفسه ها سرامیک های دکوری، گل و گیاه و ظروف شیشه ای قرار دارد که به فضای باز می افزایند و لوازم آشپزخانه بالای قفسه ها را می پوشانند.

کافی شاپ/ بار این رستوران اجسام و وسایل مدرن و ارگانیکی را نمایش می دهد که به طور نمادین به شکل درخت ها شباهت دارند. صفحات چوبی بزرگی دیوار پشت بار را تزئین کرده اند، اتمسفر معمولی رستوران را حفظ کرده و تفاوت ظاهری محل غذاخوری مرکزی و دیگر صندلی های انتهای بار را مشخص می کند. اتمسفرهای مختلفی برای دکوراسیون داخلی رستوران لانی در نظر گرفته شده. مثل شباهت نشیمن گاه لابی به نشیمن گاه خانگی، شباهت نشیمن گاه مرکزی شبیه به جنگل، و صندلی های شبیه پیکنیک و چادرزنی برای داشتن تجربه ای هیجان انگیز از غذاخوری.

“ایده طراحی دکوراسیون داخلی رستوران با دیوارهای پوشیده از پنل های چوبی”

رستورانی در فرانسه-پاریس ، از این دیوار چوبی مدرن به عنوان المنت طراحی خود استفاده کرده است . طراحی نما رستوران به رنگ سفید و روشن به همراه عناصر زرد رنگ و پنجره های بزرگ میباشد .

طراحی رستوران

درهای شیشه ای به افراد اجازه این را میدهند تا هنگام رد شدن از کنار رستوران به راحتی داخل آن را ببینند .

طراحی دکوراسیون رستوران

داخل رستوران دست راست کنار دیوار ، صندلی های تکی قرار دارد که از پنل های چوبی ساخته شده است .

دکوراسیون رستوران با چوب

همچنین این پنل ها را میتوان روی بار هم یافت . الگو های ساده اجازه این را میدهند که طراحی رستوران به خوبی به چشم بیاید .

در انتهای بار یک سالن غذاخوری دیگر وجود دارد که دارای نورهای مخفی بالای پنل ها می باشد که روی خطوط دیوار سایه ایجاد می کند .

رستوران چوبی

سایه های پشت پانل های چوبی و چراغ آویز ها ، یک الگوی سایه ی منحصر به فرد روی سقف و دیوار ها ایجاد می کند .

 رستوران مدرن
در اینجا میتوان یک نگاه نزدیک تر به پانل های چوبی که در طراحی دیوارها استفاده شده ، انداخت .

0

دیدگاهتان را بنویسید