کابینت های ممبران (وکیوم) چیست؟

کابینت های ممبران (وکیوم) یکی از محبوب ترین کابینت های امروز در بازار ایران است که در هر آشپزخانه خانم های خانه دار و با سلیقه ایرانی وجود دارد. وجود رنگ و طرح های زیبا در این کابینت ها باعث شده آثار هنری زیبایی به دست متخصصان توانمند در این صنعت خلق شود. در ادامه به معرفی این سیستم آشپزخانه که به کابینت های ممبران معروف است می پردازیم.

7

کابینت ممبران از چه جنس و متریالی هست؟

ممبران در اصل نام متریال و یا به اصطلاح چوبی است که درب ها و نمای ظاهری کابینت آشپزخانه از آن ساخته شده است. ممبران همان MDF است که با ماشین های CNC بر روی آن طرح های مختلفی تراشیده می شود و بعد یک روکش از نوع PVC ضد آب روی آن می نشیند و به اصلاح ممبران membrane می شود. به همین دلیل به آن کابینت ممبران یا کابینت وکیوم گفته می شود.

کاربرد کابینت ممبران :

کابینت های ممبران و در واقع متریال ممبران , برای ساخت کابینت های سبک کلاسیک و بیشتر نئوکلاسیک (کلاسیک مدرن) استفاده می شود, با این تفاوت که به جای استفاده از چوب طبیعی از چوب صنعتی و نوعی روکش طرح چوب استفاده میشود.
از طرفی دیگران معمولا در کابینت های ممبران , جزئیات و نقش های تزئینی به نسبت کابینت های کلاسیک های چوبی کمتر در نظر گرفته میشود.

3

مهمترین ویژگی ممبران :

درب های کابینت ممبران میتوانند طرح های مختلفی چه از نظر نوع قاب های دور دربها و چه از نظر طرح و نقش و بافت خود روکش درب , داشته باشند, این خصیصه در مورد تاج بالای کابینت , ستون ,سر ستون و غیره که از جنس ممبران هست نیز امکان پذیر است. پس مهترین ویژگی کابینت ممبران این است که دست مشتری کاملا باز است و او می تواند رنگ و طرح و بافت نما و درب, ستون , سر ستون و تاج کابینت را انتخاب و سپس , دقیقا همان ها برای مشتری تولید شود.

40

سبک های طراحی مناسب کابینت ممبران :

الگوی تولید ممبران در دنیا بیشتر برای پاسخگویی به تولید کابینت سبک نئوکلاسیک (کلاسیک مدرن) تولید شده است و البته در ایران به دلیل تمایل به کابینت کلاسیک, ممبران در تولید این نوع هم سبک استفاده می شود.

photo_2017-03-08_19-28-38

انواع کابینت های ممبران :

۱) کابینت کلاسیک ممبران سفید برای دکوراسیون آشپزخانه :
کابینت کلاسیک ممبران به رنگ سفید جزو محبوب ترین نوع کابینت های ممبران است. رنگ سفید به تزئینات و حکاکی ها اجازه می دهد که بیشتر خودنمایی کنند و بیشتر به چشم بیایند. علاوه بر این کابینت های سفید رنگ می توانند آشپزخانه شما را بزرگ تر جلوه بدهند. در ضمن مطمئن باشید که رنگ سفید به شما اجازه نمی دهد که از تزئینات زیاد این نوع کابینت ها خسته شوید. این کابینت ها زیبایی اشپزخانه تان را دو چندان می کنند و وقتی یراق آلات آن را طلایی در نظر بگیرید می توانید یک اشپزخانه سلطنتی را تجربه کنید.

۲) کابینت کلاسیک ممبران سیاه برای دکوراسیون آشپزخانه :
نوع دیگری از کابینت های ممبران وجود دارد که به رنگ سیاه است. همه ما به خوبی می دانیم که رنگ سیاه رنگ قدرت است و می تواندحس و حالی جالب به دکوراسیون داخلی آشپزخانه تان ببخشد. اگر فکر می کنید که با حضور رنگ سیاه آشپزخانه تان تیره می شود و جو آن سنگین می شود ما به شما می گوییم که حکاکی های روی بدنه کابینت های ممبران این سنگینی را می شکنند و باعث می شود تا جذابیت اشپزخانه تان دو چندان شود. خوب است این کته را هم بدانید که میزان حکاکی روی این کابینت ها کاملا به سلیقه شما مربوط است و به دلخواه شما می تواند کم و زیاد شود.

۳) کابینت ممبران ساده برای دکوراسیون آشپزخانه :
همان طور که گفته شد حکاکی ها و طرح های روی بدنه کابینت های کلاسیک ممبران می تواند به سلیقه شما کم و زیاد شود. در واقع انعطاف پذیر بودن کابینت های ممبران در برابر خواسته افراد یکی از مزیت های آن محسوب می شود.

۴) کابینت کلاسیک ممبران ویترینی :
کابینت های ممبران هم مانند هر نوع کابینت دیگری می توانند با انواع متریال و مواد و مصالح ترکیب شوند. به طور مثال ترکیب آن ها با شیشه ها می تواند برای شما کابینت های ویترینی ای را پدید بیاورند که بسیار هم شکیل و زیبا هستند.

۵) کابینت ممبران برای تزیین دکوراسیون آشپزخانه :
به کابینت های ممبران به دلیل زیبایی ظاهری شان می توان به عنوان عنصری برای تزیین دکوراسیون داخلی هم نگاه کرد.ترکیب این حکاکی ها با نورپردازی ها هم می تواند جالب و چشم نواز باشد.

1+

9 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید