photo_2016-06-12_10-32-06

شیرآلات بخش مهمی از چیدمان خانه را به خود اختصاص میدهندو براق بودن شیرآلات میتواند نشانه ای از پاکی و تمیزی باشد. البته دقت داشته باشید که برای تمیزکردن این بخش باید نکات خاصی را نیز رعایت کنید.

لکه های کوچک سفید روی شیرآب ,براقی و شفافیت را ازبین می برند و دلیل پیدایش این لکه ها براثر رسوب کردن مواد معدنی موجود درآب برسطح شیرآب یا لوله های پایین آن بوجود می آیند . قبل از هرچیزی تاکید می گردد به هیچ عنوان از پاک کننده های اسیدی و شیمیایی نظیر جوهر نمک , وایتکس و سیم های ظرفشویی استفاده  ننمایید که باعث ازبین رفتن پوشش نیکل شده و شیرآلات را ازشرایط ضمانت خارج می نماید.

بهترین راه برای شستشوی شیر آلات استفاده از محلول آب و صابون است که رنگ طبیعی را حفظ میکند و باعث براق شدن میشود . بهتراست از اسکاج های نرم و اسفنجی استفاده کنید تا خطی روی آن ها ایجاد نشود.

برای جلوگیری از جرم گرفتن شیرآلات شستن پی درپی آن در پایان هرروز و خشک نمودن توسط حوله ای نرم لازم است.

حتی آب خالص هم قادربه پاک کردن شیرآلات است درصورتیکه این شستشو مداوم وروزانه باشد ولی بازهم درصورتیکهاز موادشونده ساده استفاده کنید بهتراست.

سرکه (ترجیحا سفید) یکی از مواد طبیعی است که که میتوانید ازآن استفاده کنید . بسیاری از افراد با تجربه محلول سرکه و آب را بهترین تمیز کننده و براق کننده شیرآلات می دانند.برای پاک کردن این رسوبات یک حوله کاغذی را کاملا به سرکه آغشته کنید. حوله کاغذی را دورمحل لکه ها پیچید و 10 دقیقه صبرکنید و سپس لکه ها را با استفاده از یک حوله کاغذی خشک براحتی پاک کنید. فقط توجه داشته باشید که استفاده از سرکه به علت خاصیت اسیدی بودن آن میتواند باعث ازبین رفتن رنگ شیرهای آب رنگی وشیرهای برنجی بشود. درصورتی که ازشیرهای  بی رنگ و معمولی رایج استفاده میکنید ,می توانید با خیال راحت از سرکه به عنوان یک براق کننده قوی برای پاک کردن رسوبات به جای مانده برروی شیرهای آب استفاده کنید.

نکته

اگربرای تمیز کردن سرویس خود ازجوهر نمک استفاده میکنید قبل ریختن جوهر نمک حتماروی شیر را با پلاستیک بپوشانید زیرا دود جوهر نمک رنگ شیرآلات را ازبین میبرد.

0

دیدگاهتان را بنویسید