در گذشته و در آشپزخانه هاي قديمي ايراني گنجه هايي وجود داشت که محل نگهداري ظروف و آذوقه بودند ,نماي سنتي گنجه هاي آن زمان هم کارکرد مورد استفاده خود را داشتند و هم سبکي از نماي ايراني , که با گذشت زمان اين گنجه ها جاي خود را به کابينتهاي کلاسيک ( سنتي ) دادند. کابينتهايي از جنس چوب که زيبايي چشم گيري داشتند و جنس آن ها از چوب بود.

کابينتهايي که چهارچوب ساختاري آنها قابل روئت است و درهاي آنها معمولا طرحي برجسته دارند و حس زيبايي و شايد هم سلطنتي خاصي را به آشپزخانه ها مي بخشند. بارزترين مشخصه کابينت کلاسيک خلق فضاي صميمي و نوستالژيک آشپزخانه است به اين صورت که نهايتا آشپزخانه اي تمام چوب را براي شما تداعي ميکند.

درب ها و تاج هاي ابزار خورده ي متنوع , سرستون هاي منبت کاري شده و يک نماي تاريخي , مشخصه ي اصلي کابينت هاي کلاسيک(ممبران) است که همچنان پرطرف دار است.

امروزه همپاي ديگر صنايع , با پيشرفت علم و تکنولوژي صنعت کابينت سازي هم دچار تغيرات شگرفي شده است. کابينت هايي که از جنس چوب و بعد از آن  ورق فلزي بودند ,تبديل به انواع فايبرگلاس ها , ام دي اف ها و انواع پنل هاي چوبي جديد , سنگ هاي کورين و … شده است.

و در مقابل کابينت هاي کلاسيک , کابينت هاي مدرن  هایگلاس( امروزي ) به بازار آمدند , که درست بر خلاف کابينت هاي کلاسيک , با ارتفاعي کم و کاملا کم عرض تر و با درب هايي ساده و تخت ، سبک و شکلي کاملا صنعتي و مدرن را به آشپزخانه ها ميدهند.

 

اما اين پايان کار نيست , چون  با اشباع اذهان و سليقه هاي مردم , باز هم طراحان ايده هاي جديد را از دل گذشته بيرون کشيده و با کمي تغيير در سبک کلاسيک و سنتي ,زيباترين , لوکس ترين و گران قيمت ترين نمونه هاي امروزي را ارائه نموده اند.

cabinetbank_130

0

دیدگاهتان را بنویسید